Engkorang Yang Best

Sunday, May 2, 2010

anak sape sebenarnye?



Assalamaulaikum...

salam malam minggu..malam minggu rupanya malam nh...tadi akak aku kol..semata2 nk gtaw arinh famili aku g camping kat pd..cett..agak hampeh sgt2..siap jeles kan aku ngan bbq ag..hengta aku hingin sangat ke ha???

okeh aku tipu...yang sebenarnye sumpah aku jeles...da r aku kat sini taley kuar memane...duk terperuk je lam poli nh...ag r busyan...nk kuar transpot tade n arinh memang ta ley kuar pown sebab ader karnival kamsis...sha2 plak blik kl..so, memang aku kebosanan sesangat la kat bilik...petang tadi siap kemas bilik aku on9 jap..pastuh turun bilik bawah n smbung tdo..bangun2 terus smayang maghrib...pastuh g karnival tuh jap sebab nk beli makanan..lapar kot...pastuh balik bilik aku jd org giler balik...

td pown da wat keje giler...aku busyan..rase nk tpon org..so, aku pown wat la keje giler tpon sumer org...aku tpon si a, aku tpon b, aku tpon c...tp sumer ta angkat...last2 aku tpon ecah..tp tataw nk ckp ape...tpon borak2 yg aku senirik pown ta paham..pastuh da....aku terus g mandi..pas mandi terus nek atas..ngadap lappy..sampai la skang...

okeh, disebabkan aku je yg bosan, aku pown tamaw la bg korg2 yang dtg blog aku nh pown bosan gak kan..jom bace citer nh...citer nh aku amek kat sini...

sepasang suami isteri baru bercerai dan mereka bertengkar untuk tentukan hak penjagaan anak tunggal mereka. pas tu mereka pun pegi ke pejabat agama, jumpa kadi nak minta nasihat.
kadi tanye kat pompuan tu… . “kenapa awak rasa awak yang paling layak bela anak tu?
pompuan tu jawab… “saya yang mengandungkan anak tu. saya yang melahirkan anak tu. dia keluar dari perut saya.”
si jantan (suami) terkedu sebab dia tau pas ni kadi akan tanye dia lak. ahhh… sudah… mende aku nak goreng kadi ni… .
kadi pun tanye si jantan… “hah… kamu… .bagi alasan kenapa anak tu kamu yang patut bela”
“tuan kadi… kalaulah saya ada syiling seringgit, dan saya ‘masukkan’ dalam vending machine, pas saya ‘tekan satu butang pilihan, maka keluarlah setin air minuman. saya nak tanye tuan..air tin yang keluar dari mesin tu hak saya atau hak mesin?”
jawab kadi..”hak kamu le..”
jantan tu kata lak..”hah… sama le kes ni pun. Kan tuan… kan… kan “



okeh...tuh jek nk citer...korg2 jangan la bosan dtg sini lagi ek...=))


p/s > gmbar tetibe taley upload...mengong la...


adios...
assalamualaikum..

4 kutukan sopan diterima:

pak long said...

salam....
jangan hangin n jeles...
moga berjaya hendaknya..

Miss Shizu said...

hee...jeles la paklong....
diorg sedap2 jek berseronok2...kiter kat sini kebusanan tuh...mene leh jadi..huu

shey said...

hikhikhik , jgn jeles dear , meh join i bbq weekend ney :DD

Miss Shizu said...

huu...tape2...jumaat nh nk wat bbq gak kat sini..hee...=)

 

The Journey Of Nana Template by Ipietoon Cute Blog Design