Engkorang Yang Best

Monday, November 1, 2010

semangat ke??

Assalamualaikum...


salam kenal eberibadi...time kaseh sebab singgah pondok buruk aku nh..arinh isnin..ari isnin slalu banyak keje..tp isnin aku best sebab tade keje...ye, aku dtg opis untuk ta buat keje...bukan malas..tp memang tade keje...so, aku melangok depan lappy nh nk cari keje...huu...bosan dowh...rase ta berfungsi pale otak aku nh...tolong r dowh..aku da bosan tahap tenuk da nh...sebab tuh aku hapdet belog aku nh...





sumer org taw,piala mesia dpt kat klantan...my laply team gagal nk pertahankan piala yg kitorg menang taon lepas...biar r org kate en3 nh da basi, tp aku still nk hapdet gak...pesli aku nk ucap tahniah la yer kat team klantan terutamanya sebab berjaya kalahkan my laply team...walau jaringan tak besar, tp still menang + dpt bwk piala tuh balik...taon lepas n9 dpt, taon nh klantan plak...

aku tgk game tuh dari awal ag..dr start sepak mule tuh..1st game memang n9 control bola...msk 2nd half, pas jek aidil kene tackle, pertahanan da jd kucar kacir sket...klantan memang pandai psiko...dorg tackle player2 star n9 smpai injured..then, wan jamak kene masok kan player muda + tade pengalaman ag...so, dorg ley kontrol bola....memang tepat pown...ta smpai 15 minit aidil kuar, klantan dpt sebijik gol...selang brape minit pastuh dpt ag sebijik gol...aku puji gol 1st ngan 2nd tuh..yg 1st tuh memang cun r...kehebatan shahrul idlan ngan hai-0 ta ley nk nafikan...aku suker care shahrul idlan nyer game..memang cun...dier ley wat gol dlm keadaan org ta jangke....hai-o plak dpt jek peluang terus rembat...hai-o kan penah men tuk n9 taon lepas..so, sket sebanyak strategi wan jamak tuh dah ader lam pale otak dier r kan...

player n9 plak, even mase nk abes da time tuh, aku tgk player2 n9 stil bersemangat nk jaringkan gol gak...tape la, maybe tade rezeki nk gol...kene trime hakikat tuh...aku tgk penyokong2 skuad rusa pown ley trime kekalahan tuh..tade letupan mercun, kebakaran truck polis, bakar bendera, gado2 antara penyokong...cumer yg ta best biler dah ader fb nh, maseng2 duk gune fb kutuk2...org klantan kutuk org n9, org n9 kutuk klantan..kadang2 mcm2 perkataan tak elok kuar...ta best r cmtuh an....ta syok..mane semangat kesukanan korg sumer???kalah menang tuh adat r...ader 1 page tuh aku tgk, siap kutuk2 ag org n9..kate tade tamadun la ape la...pastuh ader plak hamba ALLAH nh konon2 nk backup n9 plak, kutuk ag...balas plak ape org tuh ckp..pastuh da jadi berpanjangan biler ader lagi batu api duk join kutuk mengutuk tuh..bende nh lame2 ta kan abes..last2 org melayu berpecah belah...org luar duk ketawa suke...


korg nk ke jadi cmtuh???patut nyer kiter org melayu nh kene la bersatu..baru bangse laen ta pijak kepala..nh kalau dah bangse sendiri pown kiter kutuk, kiter hina, bangse laen lagi lah kan???


fikir2 kan lah yer...ape pown tahniah wat klantan..wat team n9, taon depan kito sosah sumo pialo..start ngan sumbangsih smpai pialo mesia yo...=)


adios..
assalamualaikum...

0 kutukan sopan diterima:

 

The Journey Of Nana Template by Ipietoon Cute Blog Design