Engkorang Yang Best

Thursday, December 30, 2010

lagi lagi pasal bola

Assalamualaikum




salam petang.salam lepa lunch,salam 1 malaysia.hoyeahhh.semua orang dah taw kan?ang p la memana blog,kompom diorang dah update pasal malaysia juara.aku jek lambat sikit.ehh,bukansikit,tapi banyak dah.orang lain lepas jek malaysia kompom menang malam tadi terus jek hapdet.aku?petang ni ha baru nak sibuk sibuk cakap pasal bola.tak basi lagi kan?

pagi pagi masuk opis terus on9.standard la fb,blog incik ben, dengan blog zara aku terjah dulu.then baru blog aku. terkezut aku tengok fb pagi ni.abis suma duk mengelike page khairul fahmi che mat dengan safee sali.sign in blog,tengok dekat dahboard,hampir emua orang duk story pasal bola + safee sali + khairul fahmi che mat.gila hebat penangan mamat 2 orang ni.apasal korang tak nak like raja gopal eh?dia lagi hebat taw.kalau takde dia, tak dapat team malaysia menang.betol an an an?

bagi sesapa yang konon dah jatuh tangga cinta dengan khairul fahmi tuh,sila frust menonggeng yer sebab dia dah ada awek pon.cun sey.tak caya p usha sendiri kat SINI.makanya haruslah awek awek kat luar sana menangis sambil peluk tiang gol (pejadah nak peluk tiang gol sengal) yer sebab kempunan nak dapat fahmi.artis pon ade gak beb yang minat fahmi ni.tak ley bla tol la.hahaha.

aku pelik betol bila tetiba ramai pulak yang mengelike si fahmi ni.start dari malam tadi,mencanak canak naik nama dia kat google tuh.memang orang cari sesangat terutama yang perempuan.hebat siot penangan keeper malaysia.tak payah susah susah masuk raja lawak ke,mentor ke,tak pon af.main bola je beb.femes amos dah.untung awek fahmi.kena tempias sama.blog awek dia memang orang cari sangat sebab nak kompom betol tak tuh awek fahmi.hahaha.follower toksah cerita la.pagi tadi aku datang ada 1000++ jek.masuk tengah hari dah naik 2000++.kejap tadi aku masuk dah 3000++.mak aii.mencanak canak orang datang follow beb.memang rezeki betol la.tambah tambah si fafau ada announce pasal blog awek fahmi kat hot fm pagi tadi.terus naik traffik blog.kompom lepas ni dapat BE.hahaha.

ooppsss.tetiba aku pon termelalut pasal fahmi gak la.hahaha.nak trafik jugak ke miss shizu oi?haha.

ok cukup story pasal fahmi.nak story pasal bola pulak.malam tadi p tengok bola dengan incik pomen aka ijal.kami p tengok kat kedai makan mat zin.hajat hati nak tengok dekat skrin besar.tapi disebabkan pakcik ni terhegeh hegeh,kitorang p jek kedai makan yang ada kat area tuh + pakcik ni teringin nak makan puyuh pulak.ikut je lah.yang penting pakcik belanja.hahaha.

keluar rumah malam tadi agak lewat sebab pakcik tuh lagi.janji nak keluar pukul 8.tapi entah apa sengal dia ntah,kul 8.40 baru keluar.nasib aku sempat tengok bola jap sampai time team indon dapat penalti yang tak gol.hahaha.penalti pon tak gol.hebat kan keeper malaysia?keeper lagi.adoiiii.

memula ingat nak p makan nasik ayam.tapi disebabkan kat tempat tuh macam tak berapa nak ada tv jek, kitorang terus ubah haluan.sampai matzin corner, tengok cam full jek.tapi pakcik ni kata ok,aku pon on jek.ala,bukan ada skrin besar pon.beria jek lebih.tapi ok lah.ada jugak lah tv + ramai orang tengok bola.time kitorang sampai team malaysia dah lead 1-0.time tuh dah minit ke 64.ok lah kan.still ada masa nak tengok lebih kurang 24 minit lagi tuh.agak lama jugak kan?

bila indon dapat sebijik gol,aku pulak macam nak marah.pakcik tuh aku tengok cool jek.cet,saja jek nak buat buat cool depan aku.bila bebudak raja gopal bawak bola,aku tengok pakcik ni pulak terlebih komen.tambah tambah bila time bola dapat kejap kejap jek kat pemain malaysia.pakcik,kalau awak terrer sangat apsal awak tak main jek untuk team malaysia?tengok,dah teremo pulak dah.tak lama lepas indon dapat sebijik,masuk lagi sebijik.tapi kali ni,own gol.muslim ahmad tertanduk bola ke gol sendiri.alamak bro,taw la excited nak sumbat gol,tapi jangan lah sampai sumbat gol kat gol sendiri bro.huu.

walau malaysia kalah final leg ke 2,tapi piala suzuki tetap milik kita sebab kita dah menang besar time 1st final leg.so,malaysia menang dengan agregat 4-2.tahniah team malaysia.tahniah raja gopal.tahniah rakyat malaysia.

apa yang aku suka kali ni,team malaysia main as a team.tak mengharapkan pada sorang player tuh jek.permainan pon cun.cuma bahagian pertahanan kena lebih mantop lagi.baru lagi cun.apa apa pon gud job.malaysia dah dapat kuasai asia tenggara.teruskan penguasaan ke peringkat yang lebih tinggi.lepas ni target kita benua asia pulak.mana lah taw ada rezki nak masuk world cup.sapa sangka weh?tahun ni reffree kita je yang mauk,4 tahun lagi mana lah taw kan,negara kita terpilih pulak.

penutup tahun 2010 yang sangat membanggakan rakyat malaysia.syabas semua.kerana sukan korang sanggup ketepikan fahaman politik.kerana sukan sanggup buang ego masing masing.korang dah buktikan walaupon korang selalu bertelagah kerana perbezaan fahaman politik,tapi rakyat malaysia bersatu demi sukan.cayalah beb.ilepu lah.=)

nota kaki kiri -->>thanx to pm sebab bagi cuti esok.tp apsal bos aku taknak bagi cuti?huwaaaa.baru nak mengenjoykan diri.uhukuhukuhuk..;-(
-->>entry kali ni takde gambar sebab update guna pc opi yang sangat 'laju'.harap maklum.

0 kutukan sopan diterima:

 

The Journey Of Nana Template by Ipietoon Cute Blog Design