Engkorang Yang Best

Friday, December 31, 2010

corat coret dua kosong satu kosong | murtad bagi umat islam yang menyambut tahun baru

Assalamualaikum.


tak sampai lebih kurang 2 jam jek lagi tahun 2010 akan melabuhkan tirainya.weee...kejap jek kan dah nak masuk tahun 2011.rasa baru semalam aku pening kepala fikir nak buat report li,tup tup arini dah 6 bulan aku habis study.

standardlah kan,asal nak masuk tahun baru jek, masing masing termasuklah aku sendiri sibuk nak p tanam azam.bercambah tak bercambah belakang cerita.yang penting azam tuh kena ada sebab nanti bila orang lain tanya boleh jawab.hahahahaha.

untuk azam 2011 ni,aku taknak pk jauh sangat dah.cukup aku habiskan azam aku yang tak tertunai semuanya tahun lepas.ada lagi 2 benda yang aku nak tahun ni tapi tak dapat lagi.amende tuh?tak payahlah aku letak kat sini.kalau korang nak tahu apa azam aku tahun ni.korang p la godek godek blog cap gajah duduk aku ni.

untuk tahun 2010,aku rasa banyak sangat kenangan yang tak dapat aku nak lupakan.suka duka,gelak tawa semuanya menjadi rencah kehidupan aku untuk tahun 2010.macam macam ragam macam macam perangai aku yang menjadikan hidup aku lebih berwarna warni.pengalaman pahit manis aku lalui untuk tahun ni membuatkan aku lebih matang untuk menempuah ranjau kehidupan di masa akan datang.(perggghh,ayat aku tak bleh bla betol.hahahahaha)

untuk tahun 2011 ni,aku mengharapkan yang terbaik dalam hidup aku.semoga aku dipanjang kan usia untuk sama sama melayari kehidupan sebagai seorang anak,seorang adik,seorang kakak juga seorang teman.

selamat tinggal 2010 yang penuh dengan 1001 macam cerita suka duka.selamat datang 2011 yang membawa pelbagai cabaran juga dugaan yang tidak dijangka.

nota kaki kanan -->terbaca status imam muda asyraf 'Islam mengharam kn umat nye menyambut perayaan tahun baru kerana mubaligh kristian telah menetap kn bahawa 1 januari adelah tarikh kelahiran agama kristian. telah di fatwa kn oleh Shekh al Azhar, ShekhTantawi,Shekh Yusofqordawi. hukum meraikan perayan tahun baru bg umat islam yg TIDAK tahu hukum nye adelah FASIQ(dosa besar) dan bg mereka yg tahu hukum nya adelah MURTAD'. so, bagi sesiapa yang berniat nak celebrate new year tuh,renung renungkan lah.selamat beramal..=)



adios
assalamualaikum

1 kutukan sopan diterima:

dyah16 ! said...

ehh. yeke. huh?
nasib baik xcelebrate.

 

The Journey Of Nana Template by Ipietoon Cute Blog Design