Engkorang Yang Best

Friday, December 18, 2009

Go Malaysia Go....

Jam 1227
Waktu Opis FIne Art
Jumaat | 18 december 2009

Semalam 
Rasenyer seantero dunia dah taw...
Seluruh pelusuk Malaysia dah dengar...
Tak kira kat kampung, bandar,pinggir bandar @ kat mane2 jek...
Sumer taw team bola sepak Malaysia JUARA SEA game...

Hari nh...
Sumer surat khabar laris...
Tak puas tgk live semalam...
Surat khabar jd tatapan...
Bangga...
Sumer org bangga dengan kejayaan nh...
Tak kire yg tua @ muda...
Yang kecik @ besar..
Atuk, nenek,pakcik,paklang,makngah, makteh, acu,
fika, nana, alim, adeq....
tak kire sesape pown...
sumer rase bangga...
Emas yg sekian lama kita tunggu akhirnya dapat juga...
20 tahun bukan 1 tempoh yg singkat...
TAHNIAH team bola sepak malaysia...
Anda JUARA... 

TAPI
itu kalau team Malaysia juara...
kalau kalah...
even dpt perak pown...
mcm2 kate kejian terhambur...
mcm2 hinaan terkeluar dr kiter...

"stakat main mcm tuh, blik la woi..."
"adeq aku lagi pandai maen klu kaw men mcm nh"

tu antara hinaan dan caci maki yg biasa kita dengar klu team kalah...
aku bukan nk menang kan sesape...
aku pown kadg2 cmtuh gak...
biasa la...
lumrah manusia..
mane boley trime kekalahan...

so, bg aku lepas nh kiter sokong la pasukan kiter sendiri...
aku bukan ckp utk sesape...
aku ckp pown utk ingat kan diri sendiri...
jgn time menang jek kiter support...
biler kalah kiter kutuk...

*aper yg aku ngarut nh*



berhenti taip
jam 1700
waktu opis fine art



0 kutukan sopan diterima:

 

The Journey Of Nana Template by Ipietoon Cute Blog Design