Engkorang Yang Best

Sunday, March 14, 2010

berani buat berani tanggung...

assalamualaikum....

yehaaa...eh..ehh..apsal lak terjerit cam beruk nh?

aha...saje nk jerit camtuh sebab nk gtaw aku da smpai umah...hahahah..home sweet home..lalallala..ngee..=]...tetibe tebuat muke comey plak...hahaha...okeh k..lets start..=]
malam nh lepak umah my sis [sini]...malm nh der game..chelshit vs whu..chelshit menang 4 -1..dush..dush..dush...aku benci giler biler chelshit nh menang..bukan sebab aku nh kipas susah mati whu...aku setia pade mu okeh...nk taw apsal aku benci chelshit menang?sebab utama dah tentu lah chelshit rampas kedudukan mu...adoi..sakit jiwa aku la cmnh...

 [pakcik google bagi]

[credit to uncle google]

eh...alamak2..telebey suda...kepada kipas susah mati chelshit..harap maaf yer..terkutuk plak..hahaha...=]...sebenarnyer aku nk story 1 bende la..mlm semalam aku tgk brite utama kat tv3...[setelah agak lama ta tgk brite yer kawan2]...tetibe ader 1 briter pasal sorang artis laki kena tangkap sebab dadah..then, artis pempuan lak kene tangkap ngan pakwe dier sebab judi...ape nk jadi lah kan..bukan la aku nk cakap taip ape kan..dorang nh kan artis..da kompom2 la citer dorang nh akan jd berite gempar..bukan la nak kate dorang nh taley wat salah langsung...tp disebabkan dorang nh popular n dikenali ramai, so setiap ape yg dorang buat sumer org nk amek taw..ye r, cam mawi kawen la...fahrin putus cinta la..[cam yg kat bwh nh]

 [hanya gambar hiasan]

[tiada kaitan dengan yg hidup @ yg dah takde]

sumer tuh org nk amek taw...sori kalau ader yg ta setuju..tp ini lah kenyataan...masyarakat arinh termasuk yang menaip nh pown same jek...sebut pasal artis taw jek..[walau ta sumer la taw]..tp biler tanya pasal islam n bende2 faedah sumer wat tataw jek..aku taw ta sumer la camnh okeh..so, sape yg ta tuh, tayah terase okeh...=]...okeh k..straight 2 da point...pas aku tgk briter malam tadi, aku cam terkejut gak..siap men teka2 ag  ngan akak aku sape artis tuh..[tgk, kan da gtaw..sibuk nk taw bende2 cmnh..=p]..pagi tadi akak aku siap beli metro ngan kosmo ag..hahaah..then, tadi aku jalan2 kat blog then aku terserempak ngan artikel bawah nh...

' Salam semua da berita hangat yang aku nak sampaikan.Berita ni agak sedih jugakla.Berita ni memang tengah hangat sekarang tentang anak azean berkemungkinan dihukum mati mandatori.Aku telah terbaca dekat blog pahangdaily.Hurm memang kesian gilalah kalau benjy ni bersalah.Yelah azean ni baru je nak sembuh sedikit dari penyakit breast cancer tetibe telah mengemparkan satu dunia pasal anaknya benjy kemungkinan akan dijatuhkan hukuman mandatori sampai mati plak tu.Aku pun heran macam azean jugakla dia kata Benjy ni telah ditangkap di rumahnya di Segambut tetapi kemudian dibawa ke sebuah rumah di Kepong di mana ada bahan-bahan yang dikatakan makmal mini memproses dadah.Ha betul ke?Aku macam tak percaya plak benjy ni buat benda ni semua.Lagi satu benjy ni sebenarnya berbakat dalam lakonan kalau betul la benda ni nampaknya kita kehilangan jugak la pelakon yang berbakat macam benjy ni.

Selepas tu Portal berita dalam talian dan akhbar hari ini menyiarkan laporan tentang seorang pelakon popular yang pernah memenangi anugerah pelakon terbaik dan juga anak kepada aktres veteran terkenal kini ditahan reman kerana disyaki memiliki 850 gram kokain dan 1.4 gram syabu dengan nilai rampasan bernilai RM650,000. Aktor berusia 31 tahun itu ditahan di kondominium mewahnya di Jalan Segambut pada Khamis. Dalam serbuan tersebut, polis menemui makmal memproses dan membungkus dadah. Pelakon itu dicekup bersama teman wanitanya berusia 24 tahun di tempat meletak kereta di kondominium tersebut pada pukul 2.30 pagi Khamis setelah polis mendapat maklumat daripada orang ramai. Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Kang Chez Chiang ketika dihubungi berkata, pelakon itu ditahan reman selama tujuh hari mulai Jumaat di Balai Polis Bukit Jalil bersama teman wanitanya. Hasil siasatan ke atas kedua-dua suspek didapati mereka positif syabu. Difahamkan pelakon tersebut sudah berkahwin dan mempunyai seorang anak berusia 4 tahun, telah disahkan positif methamphetamine ketika melakukan ujian air kencing.

Benjy Kemungkinan Dihukum Mati Mandatori

Artis tersebut mungkin akan berhadapan hukuman gantung mengikut Seksyen 39B, Akta Dadah Berbahaya 1952 yang membawa hukuman mati mandatori. Dalam pada itu, Azean, 60, mendakwa, anaknya sering kehabisan wang dan kerap meminta pertolongan daripadanya jika menghadapi masalah kewangan. “Masalahnya, Benjy selalu pokai dan kerap minta tolong dengan saya walau untuk bayar duit rumahnya atau duit belanja untuk ke pasar,” Tambah pelakon filem Talentime, Waris Jari Hantu, Anak Mami Kembali dan Baginda itu, dia pelik bagaimana akhbar boleh menyatakan anaknya itu mampu menjual dadah terbabit sehingga beratus-ratus ribu ringgit nilainya. Dia juga mempersoalkan penglibatan anak lelaki tunggalnya itu, sedangkan mengikut maklumat yang diketahui, mereka yang mengambil bahan-bahan terlarang itu fizikalnya kurus dan hiperaktif. “Macam mana surat khabar kata dia boleh jual sampai beratus-ratus ribu. Kereta pun dia tak ada. “Lagipun Kak Yan ‘Google’ (di Internet) orang kalau ambil benda itu kurus dan hiperaktif sedangkan Benjy gemuk, suka tidur. Selain itu, dia sering menghabiskan masa di kolam pancing pagi, petang, siang dan malam,” katanya. '

[Melihat kepada penjelasan oleh Azean Irdawaty ini, terbukti biarpun dia adalah seorang pelakon terkenal namun dia gagal untuk membaca lakonan si anaknya sendiri. Jika benar bagai dikata yang anaknya senantiasa pokai dan menghadapi masalah kewangan, kenapakah Benjy mampu untuk tinggal di sebuah kondominium mewah itu agaknya. Apakah pelakon itu tidak pernah pergi ke rumah anaknya atau sengaja terkejut dengan apa yang berlaku. itu Malah, ujian klinikal juga telah membuktikan anaknya itu positif dadah. Bukan semua orang yang terlibat dadah kurus kering seperti yang diperkatakan, malah ramai juga yang kelihatan sihat dan tidak ada tanda-tanda terlibat dengan gejala yang tidak sihat itu sebenarnya] 


ntah la..aku pown ta brani nk comment lebey2...bende nh da pown jd kes polis..so, just wait n see je la..tp ape yg aku sedey la kan, kalau betul tuh org nyer, aku cume cian kat famili n anak bini dier jek..kalau pelakon tuh kene gantung ke hape ke, lantak r..padan muker kan..brani buat brani la tanggung..cian kat famili n anak bini dier sebab dorang yg akan tanggung malu nh smpai bebiler tambah2 orang kenal ngan dorang..hurmm..ntah la...ape nk jadi ngan dunia nh pown aku tataw..

Ya ALLAH, KAU jauhkan lah aku, keluargaku sahabat2 ku serta muslimin dan muslimat dari mengambil tindakan begini..KAU tetapkan iman kami untuk terus berada dilandasanMU..
amiinnn..=] 

2 kutukan sopan diterima:

ParkAir said...

xkan x cukup kot duit berlakon tu. xcukup kalu nak pakai ferari kot...

cruelgurlz said...

huu....tuh la pasal..
cam pelik gak r...
takan belakon tade duit plak smpai nk wat keje2 cmnh..
ntah la..
still dalam siasatan ag..
wait n see je la...

 

The Journey Of Nana Template by Ipietoon Cute Blog Design