Engkorang Yang Best

Sunday, January 31, 2010

nafsu dikawal oleh otak yang bijak..=)

Ahad | 31 januari 2010
jam 0023
waktu lappy aku
seharian menghabiskan waktu di queesbay mall...
banyak yg diniagakan..
tp ta satu pown aku jadikan pilihan..
bukan tidak brminat..
maaf..
 ringgit aku untuk tujuan lain..
bukan dihabiskan disini..
aku perlu menghabiskannya untuk 3 bulan 3 minggu ini...
jika aku gunakan untuk yang lain...
pasti 3 bulan ini maggi kari menjadi pilihan hati..
hadiah untuk tersayang pun tidak sempat aku cari.. 
sebentar tadi..
melihat dan membuat kira - kira...
maka aku harus tetapkan undang2 pada diri sendiri...
jgn makan nasik dengan lauk yg sedap setiap hari..
kalau perlu makan sekali untuk sehari..
jika tidak pastikan mengisi perut dengan roti...
itu sudah memadai..
aduh!!!
bagaimana untuk aku terapkan kesemua ini dalam diri..
nahh..
padah kalau kaw terlalu menggunakan ringgit..
*bisik hati sendiri*
aku harus bekerja untuk seminggu ketika cuti ini..
jika tidak..
pasti kurus kering disini...
huu...
aduh..
terlalu jauh melencong...
aku ke queensbay siang tadi..
sekadar melihat manusia - manusia membuat pilihan hati...
aku ???
yes!!!
aku berjaya mengawal nafsu dari terus bergelora...
aku hanya membeli sepasang alas kaki..
itu pun aku bli di changloon..
aku taw..
pasti mereka tertanya - tanya mengapa ringgit aku tidak aku keluarkan siang tadi..
maaf rakan!!!
ringgit aku harus aku manfaatkan sepenuhnya..
walau tadi terlajak..
menonton adnan sempit di gsc...=)
aduh!!!
kenapa aku khayal untuk itu??
maafkan aku!!!
ini padahnya terlalu mengikut kata hati...
aku ingat kan diri..
mungkin peristiwa petang tadi untuk terakhir kali..
keluar dari queensbay ketika jam menginjak ke angka 5..
berpesta gambar berhadapan pulau jerejak..
indah laut ciptaan yang ESA..
sungguh!!!
aku damai disini..
mengingat semua detik detik dan kenangan indah..
tiba tiba..
aduh!!
mlm ini rindu membuak buak untuk insan tersayang...
minggu depan (rabu 03 feb 2010) syg bakal menginjak lagi ke satu angka..
semoga bahgia menjadi milik kita sayang...

atah rindu syada...
*atah kering la skang sayang..sori xde hadiah rasenyer taun nh..next bestday yer..=)*

0 kutukan sopan diterima:

 

The Journey Of Nana Template by Ipietoon Cute Blog Design