Engkorang Yang Best

Showing posts with label ombak ganas. Show all posts
Showing posts with label ombak ganas. Show all posts

Thursday, October 14, 2010

walau best, tp ader gak bende yg ta best....=(

Assalamualaikum...


Lame giler da kot jari aku nh ta menghentak2 keyboard nh laptop nh..entah la..sejak 2 menjak nh perasaan nk menghapdet belog semakin berkurangan..aku jadi bosan ngan blog sendiri....kadang2 tuh aku da bukak da kat tmpt nk taip..tp aku biarkan jek...senang citer vitamin M untuk hapdet belog makin bertambah2.....

da dkt 2 minggu aku keje kat tmpt baru nh..alhamdulillah..aku semakin matang nk sesuaikan diri kat sini...memule memang rase cam bosan..tp lame2 aku rase aku boley walau sebenarnyer memang bosan....hahaha..rase nk tdo jek ari2 biler dtg keje...huhuhu...skang nh aku da semakin rajen bwk lappy kesayangan g opis...senang sket aku nk wat keje..*alasan jek tuh walhal aku nk men fezbuk..wakakakkaka..*

minggu nh keje dtg melambak2...dari ari sabtu arituh aku buat, smpai ari nh ta gak siap2...brape byk da data nk kene key in...huuhuhuhu....ingat kan ari ley setel...tp tadi dtg ag bebudak production anta ag data2 yg nk kene ket in....hohohoho...sumpah malas....main bejeweled lagi bagus...kekekek...giler nyer alasan semata2 nk maen game...sengal ko nh nana...=p


bejeweled...


2 3 arinh rase best jek...dari last week ag asek dpt phone kol dr incik pelaut jek..hee..so, senyuman tuh agak melebar gak r kan..kekekek...semalam paling best...setengah jam kot gayut..walhal aku kat tempat keje tuh..kekekek...pagi tadi bangun2 tdo jek tgk ader miskol...rase nk nanges pown ader sebab ley ta sedar plak dier kol....tp tape sebab kol 9 lebey dier kol balik...pastuh petang nh ha dier baru jek kol ag skali..heheheh...so, senyuman yg aku bagi untuk ari2 mendatang nh memang semanis kurma la kan..kekekeke...


dalam pade best2 tuh ader gak briter yg ta best...baru jap td dier gtaw opis kate dier taley balik ag...sebab kali nh kene cukup kan btol2 6 bulan...wei, incik pelaut tuh bukan kadet lagi la nk kene genap2 6 bulan..ok lah, aku maybe tataw pasal kapal2 nh...tp incik pelaut da mintak balik awal kot..dari time arwah ayah dier meninggal ag...tade timbang rase ke???da la dier ta pat jumpe arwah ayah dier tuk kali terakhir..pastuh kenduri 40 ari + 100 ari pown dier tade....memang la org kate ley doa dr jauh..kiter yg kat darat nh ley la ckp cmtuh...dier yg kat tengah2 laut tuh cmner plak???


tadi pown dier da ngadu yg dier tensen gile babas da duk kapal tuh..asek kene buli jek..mentang2 dier sorg malay...hurmm...tetibe aku plak yg jd sedey dengar citer dier...aku kat darat nh slalu ta paham dier...kalau aku ader pape probs kat sini ade jek ag membe + org2 keliling aku..tp dier???kalau dier ader probs dier nk ngadu kat sape ag????hurmmm...ntah la...awk, sabar k...insyaALLAH bulan 1 tuh kejap jek..hohohoh...saye ley ckp jek, tp awak yg akan tanggung sumer...


ok stop...aku nk g smbung keje..layan perasaan nh kang smpai bebiler keje ta siap...


adios..
assalamualaikum...


ps > awk, saye rindu awk sgt2....thanx sgt2 sebab sanggup layan kerenah saye yg ngengade nh...thanx sebab awk kol gak saye walau time tuh time rehat awk..pastuh awk ta dan nk rehat da...thanx sgt3.....i miss u damm much...=(

Monday, August 2, 2010

rupenye ini hikmah yang ALLAH nk tunjuk kat aku...

Assalamualaikum....


salam hujung minggu sumer...arinh da ahad...dah nak abes ahad da pown....jap jek lagi nk masuk isnin da....arinh da masuk bulan 8 dah...rase cam semalam baru jek aku nanges2 sebab nk kene balik perlis...arinh rupenyer dah 2 bulan aku abes belajar...=))

sebelum nh perasaan menyesal selalu jek singgah kat ati aku pas kuar alam dulu..tmbh2 biler tgk membe2 terutama yg gurlz da belayar...rase menyesal sgt2 sebab quit dulu..smpai kadang2 aku terpikir kenapa la time tuh aku ta ley sabar ngan dugaan yg ALLAH nk bg???kalau tak sekarang nh mesti aku dah senang lenang...tayah pk pasal duit ke hape ke...tp, perasaan menyesal tuh ilang malam td bile ALLAH nk tunjuk kat aku yang keputusan aku quit alam dulu tuh betul...alhamdulillah..syukur padaMU ya ALLAH...

cerita nyer cmnh, semalam along ajak aku g camping kat pd..mule cam malas jek nk g sebab nk kene ckp kat incik jamal nk balik awal....tp dah lelame tuh aku pk bek aku ikut...aku pown pujuk + ngayat bos tuk dpt balik awal...memuler tuh incik bos cam tamaw bg jek sebab dier tinggal sorg kat opis...pastuh gak nyer beliau tgk muker pekerja kebanggaan fineart yg sorg nh dah cam org nk kene bunuh jek beliau pown bg la...=))..thanx incik boss...

so, aku pown balik r umah lam kul 4 ++ petang semalam..smpai umah tgk along ngan adeq da siapkan sumer...aku tinggal nk amek barang2 aku jek...pastuh kejap tuh abg ijan aka along nyer azben smpai...kul 4.30 cmtuh kitorg gerak g pd...stop kat k.pilah jap sebab nk smayang asar...pas maseng2 da siap smyang kitorg gerak g pd..smpai pd dah kul 7 tp cuaca terang ag...alhamdulillah....

aku ngan yg len2 turun kan barang dr dlm kete..then, aku ngan abg ijan g pasang khemah..kitorg pasang 2 khemah...satu untuk khemah letak brg2...1 lagi tuk kitorg tdo...pastuh abg ijan idup api tuk wat bbq...aku, along ngan adq g toilet tuk mandi + smayang maghrib..kitorg smyang kat lam khemah jek...alhamdulillah..sumer nyer ok...pas dah siap sumer kitorg makan kat tepi pantai..rase seronok sgt sebab dpt tgk keindahan ciptaan TUHAN...

pas abes mkn sumer aku bwk syada g jln2 kat tepi pantai...air time tuh bru nk pasang..syada seronok main air..aku plak seronok tgk tapak kaki dier..comel2 jek...pastuh along ajak g toilet ag..balik dr toilet kitorg lepak lam khemah...ingatkan nk g mandi laut jap, tp aku pk balik kang nk kene mandi air bersih balik...toilet dah la jaohh..so, aku ta jd g mandi mlm tuh..along ckp mandi pg sok jelah....tengah2 lepak aku tgk cuaca tetibe bertukar...langit tetibe jd gelap..tp sebelah jek...abg ijan kate tde pape la..aku dah ta sedap ati..tetibe angin kuat sgt + gerimis...along da masuk khemah..pastuh syada plak da nanges sebab takot...abg ijan suh along masuk lam kete...

ta lame pastuh angin tmbh lagi kuat..senang kate ribut la...khemah kitorg da nk terbang da...along da ajak balik..memuler tuh abg ijan suh stay dulu...kuz kemas brg2 sumer masuk lam khemah...abg kate tade pape nh...angin jek ta jadi ujan pown...aku tgk kat laut tuh ombak da ganas2...aku ajak gak abg balik..ye r, tsunami 6 taon lepas wat aku lebey ati2...aku tgk kat tengah laut tuh da gelap..td ader gak aku npk cahaya2 yg mungkin dr kapal..tp skang da tade langsung..gelap gelita..yang npk cumer ombak2 yang memutih yg semakin ganas....aku, abg ijan ngan adeq bertungkus lumus kemas brg2 lam khemah bwk masuk lam kete..siap masuk barang sumer kitorg rehat jap sementara nk bukak khemah plak...ujan makin lebat, tp disebabkan kitog stay bwh pokok tade la terasa sgt...

macam2 dugaan time nk kemas khemah tuh..ujan da mule lebat..angin lagi la tmbh kuat...khemah dah ta ley lepas sebab angin dr laut kuat sgt...kalau lepas for sure khemah terbang..dlm ati tak sudah2 istighfar...mintak jgn la perkara2 buruk jd...lame gak aku  ngan abg ngan adeq kemas khemah tuh...pastuh biler da sudah terus masuk kete dengan keadaan kitorg 3 org da basah kuyup nh...then terus balik...smpai umah lam kul 2++ pagi...

time kat lam kete tuh aku ta putus2 ucap syukur kat ALLAH sebab bukak kan ati aku suh quit alam 3 taon dulu...rupenyer inilah hikmah yang tersembunyi yang aku cari selama nh..biler tgk ombak yg besar kat laut tuh aku insaf sgt2..aku taw aku ta kuat nk hadapi bende2 nh sumer kalau aku kat atas kapal...skrang baru aku taw cmner susah ner org2 yang keje kat laut sane...sanggup berjauhan dengan yg tersayang semata2 nk cari rezki...tahniah pelaut2 sumer...anda memang hebat...aku ta sekuat korg sumer...=))

p/s : tetibe teringat kat incik pelaut..dah 2 minggu dah tade kabar brite...incik pelaut, saya sentiasa doakan keselamatan awk kat atas kapal sane...walau awk jaoh, tp awk dekat kat ati saye...rindu....=/
 

The Journey Of Nana Template by Ipietoon Cute Blog Design