Engkorang Yang Best

Wednesday, January 19, 2011

Makan gula gula boleh hilangkan mengantok hanyalah dusta semata mata

Assalamualaikum.tak jawab dosa taw.




tengok kat atas tuh.menguap lebar semua benda alah tuh sama lah situasinya macam si pemilik blog ni.oh,sebelum tuh nak mintak maaf pada semua yang sudi menjenguk blog yang hebat tak seberapa ni.3 hari aku tak buat apa apa.biarkan blog ni sepi tanpa sebarang berita.entah kenapa mud nak update blog ke longkang.ada cerita tapi aku tetap tak rajin.bukak blog aprove komen, p blogwalking.lepas tu dah.main poker.

ok kembali ke dunia nyata.tengok tajuk,rasa nya korang mesti tak boleh agak apa aku nak story kan?ala cakap la tak boleh.saja nak bagi aku kecik hati kan?nak merajuk ah gini...
kalau korang rasa nak bagi kaki, aku terima.hahahaha.

okeh.tak jadi merajuk.korang pernah tak mengantok kat dalam kelas time kuliah or time cikgu mengajar?mesti cikgu suruh korang basuh muka kan?paling tak pon cikgu tuh bagi kelonggaran untuk melonggarkan seluar  makan gula gula.konon konon boleh hilang mengantok korang tuh.tapi,TAHUKAH ANDA otak burung hantu lebih kecik dari matanya.pangggg..

ok serius.sebenarnya makan gula gula takkan hilangkan mengantok korang.basuh muka pon sama.kalau korang mengantok,memang tak kan ada jalan penyelesaian lain selain tidur.dah mengantok kan?tido je lah.yang korang nak tahan tahan pahal?makan la sebalang pon gula gula tuh,tetap tak akan hilang rasa masin mengantok korang.basuh lah muka tuh seperigi air sekali pon.sekejap jek mengantok korang tuh hilang.

tak caya?baca bawah ni.


menurut kajian yang dijalankan selama lapan belas tahun setengah oleh prof.shizu anak pak usop,gula gula hanya akan mendatangkan kecedaraan kepada si pengantok (ada ke perkataan ni?).ini kerana,apabila si pengantok mengantok,berkemungkinan besar pengantok akan tidor tanpa disedari dengan gula gula masih lagi di dalam mulut si pengantok.apa yang dikhuatiri, si pengantok akan tertelan gula gula tersebut dan menyebabkan si pengantok tercekik.hal ini pernah di alami oleh seorang mas\ngsa yang hanya mahi dikenali sebagai cik shizu (bukan nama sebenar).menurut shizu,ketika sedang study,dia berasa sangat mengantok,lalu menelan sebijik gula gula.tanpa disedari dia terus terlelap.dia tersedar kerana tersedak sebab gula gula tadi dah tersekat dekat kerongkong nya.

'mujur saya teringat macam mana nak selamatkan baby kalau tercekik.terus saya menepuk nepuk dada saya untuk mengeluarkan gula gula tersebut.' -shizu-


sekarang korang caya tak?sebab gula gula aku nyaris mati tercekik dalam tidur.ehh,aku ker orang nya tuh?hahahahaha.

so,moral of da story kalau mengantok,tido je lah.tak payah gatal gatal nak tahan mata.

adios
assalamualaikum


4 kutukan sopan diterima:

zaty luvlianncez said...

sye penah mkn kek tyme ngantok n ttdo smpai pgi caye x??

hehe

bact. said...

ngantuk gila gua baca pasal ngantuk neh..
pehal ha??

Cahaya Yang Riang Gembira said...

Hahahahaha.. Betul.. Ngantuk tidor jekkkkk.. Lagipon tido ni memang sedap.. ;)

Miss Shizu said...

zaty luvlianncezzz --> hee..lagi kelakar....hahha

bact --> gua dah letak ubat pelali da.kehkehkeh

FarhanaDr --> taw tape..tido memang la paling best...=)

 

The Journey Of Nana Template by Ipietoon Cute Blog Design