Engkorang Yang Best

Wednesday, September 29, 2010

gud bye eberi one...

assalamualaikum....


ape kes ntah mlm nh rajen plak aku nk hapdet belog nh....ntah mkn ape ntah tadi...tetibe jek ghajen tuh dtg menyinggah lubuk benak hati aku nh...2 ari lagi make tamatlah kerjaya aku sebagai seorang designer kat fine art tuh...maknenyer aku nk brenti lah ujung bulan nh..

walau pown grafik designer nh memang merupakan salah satu kerjaya impian aku waktu aku sem last kat perlis, tp apakan daya..aku bukan lah penentu mase depan yang hebat..aku hanya ley rancang..tp yang kat atas sane tuh yang tentukan...surat resign pown aku da anta walau incik bos tanak trime...walau ati aku berat nk lepaskan kerjaya nh, tp aku harus pasrah dan redha....langkah aku sebagai designer terhenti di sini...

sebenarnye, kalu nk ikut kan ati la an, memang aku syg giloz babas kat tempat keje aku skang...siyes dowh....memang tempat yang paling best sgt2...dengan suasana keje yang memang giler2 ditambah dengan membe2 keje yang best + incik bos yang kadang2 kene buli ngan aku buat aku jd jatuh sayang kat fine art nh..btol dowh...walau kengkadang rase nk bakar jek fine art tuh, tp tuh sumer yang ngajar aku erti idup...

aku starting kat fine art nih as budak praktikal...dtg sini zero..memang langsung tataw ape2 pasal advertising...siyes aku ckp r, kat fine art nh la aku dpt ilmu yang memang byk giloz2...kat fine art nh gak aku blaja kenal org tuh cmner..kat fine art nh gak aku dpt ilmu pasal bisnes n macam2 lagi...segala selok belok fine art nh aku da ley taw da...sebab tuh biler abg jamal offer aku suh keje pas abes study dulu aku stuju..sebab aku nk ilmu design tuh lagi...

masuk ari nh, maknernyer dah genap la 3 bulan 3 minggu 1 ari aku jadi staf kat sini...tak smpai 4 bulan pown aku keje agi..tp aku terpakse blah ngan ati yang aku senirik tataw nk ckp cmner...aku g sebab terpakse..bukan aku rela sebenarnye..tadi pown abg jamal ngan wife dier still tny keputusan aku...n as usual aku akan ckp, aku still keje ag sok..tp jumaat t, klau aku ader kat sini maka aku ta jadi la brenti..tp kalau aku da tade, maknyer memang aku da brenti...

heiii..susahkan idup nh..tp aku taw nh TUHAN nk uji aku...so, aku trime ngan ati yang terbuka lagi redha...aku brenti kat fine art bukan sebab aku ta ley kene marah o ta ley trime pendapat org len..aku ade sebab tersendiri nape aku mesti kene brenti...bos ader ckp nk nek kan gaji aku lagi asalkan aku ta brenti..tp aku kene pk gak..kang kalau gaji aku sorg jek yg naek, ape plak kate org len...mesti ader yang kate aku nh anak kesayangan bos..baru 3 bulan ++ keje da dpt nek gaji...tuh yang aku malas tuh...bos aku bwk dak2 fine art serting g makan2 time beday aku arituh pown da jadi kecoh, nh kan plak bos nk nek an gaji aku..kompom2 la lagi macam2 citer yang akan kuar...elok2 arituh kuar citer aku nh manje ngan bos, kang ta pasal2 kuar citer aku nh skandel bos kang...hahaha..maknusia nh memacam la kan???

aku taw abg jamal kuciwa ngan tindakan aku..tp sebagai maknusia bese, ape aku ley wat???aku rase kalau beliau adr kat tempat aku pown, maybe beliau akan buat bender yang same...arituh time aku nk anta surat resign tuh pown aku da npk cmner kecewa nye abg jamal..tambah lagi biler abg fifi pown ckp bender yg same..buat aku rase bersalah sgt2...tp apakan daye...aku ta punye kuasa nk ubah ape2...aku juge maknusia biasa....

adios...
assalamualaikum...

ps > abg jamal, thanx sgt2 sebab bg nana prektikel kat fine art dulu...thanx gak sebab offer nana keje sini...there is so many things i learn at this place...i believe datz u can get da other designer who be better than me....
pss > doakan nana akan berjaya kat tempat baru...insyaALLAH fine art advertising will alwez be in my heart forever...

0 kutukan sopan diterima:

 

The Journey Of Nana Template by Ipietoon Cute Blog Design