Engkorang Yang Best

Saturday, August 14, 2010

Sedap ko nak, biler dah ader hasil kau campak...

Assalamualaikum....




lame ta hapdet belog nh disebabkan kebizian yg melampaui batas kat opis...sehari dua nh keadaan agak kelam kabut sket sebab incik bos baru masuk mesin inkjet kat cwgn serting nh...so, piji dah kene jage mesin..maka aku sorg la kene mendesign segal tok nenek design yg customer order....tuh yg bizi sket tuh...

ok stop citer pasal bizi...aku nk citer pasal isu yg skang ngah hangat kat malaysia nh...sebenarnyer banyak bende ak nk story, tp mlm nh aku agak panas ati gak la biler tgk briter kul 8 td b4 aku g terawikh...dulu aku dah penah tulis da pasal nh,kalau sapa ta penah bace klik sini...skang nh makin teruk plak..ari2 ader jek kes buang bayi...baru jek smlm kate nk buat hukuman gantung + penjara 20 tahun kalau ader sesape yg buang bayi, tadi aku tgk kat tb 4 lagi kes sama...aku pelik r...dorg nh ta takot hukuman ke???ALLAH da tetapkan hukuman akhirat..manusia pown dah buat hukuman dunia..tp stil ader lagi kes2 macam nh...

5hb ari tuh aku ader bace paper utusan,front page plak tuh..nh gmbr tuh...

sape mak ayah bebudak comey nh??

korg tgk,apsal la mak bapak baby2 nh sanggup tinggalkan baby2 nh cmnh ek??pelik kan...tp itu lah realiti kat malaysia skang...tgk yg bawah nh plak...

kes nh kat klantan..baby nh kene buang kat dlm lubang tandas...

sedey aku tgk dunia skang....tmbh sedey biler yg kene buang nh baby yg baru nk idup..tataw ape2 pown lagi...korg taw ta, baby2 nh kompom2 syurga tempat nye...kiter nh??tak tentu lagi taw...apsal la dorg yg buang baby nh taw nk seronok jek??pastuh biler dah ader hasil buang macam barang ta mainan...ehh, barang mainan tuh pown rase aku lagi berharga...yg pempuan nh aku pelik la...tade ke sifat2 keibuan dlm diri dorg tuh biler nk buang baby yg dier sendiri ngandung + lahir kan...sakit tuh sumer pempuan yg rase...takan la time nk buang tuh ta de langsung rase kesian???

baru2 nh aku dengar ader pak menteri yg suggest suh buat sekolah tuh bebudak pempuan ngandung luar nikah..ape jadah nk buat skolah nh aku tny??nk galak kan anak luar nikah??nk buat komuniti anak2 luar nikah???kalau cmtuh memang best r...tade hal la kalau ngandung pown event ta kawen + skolah ag...nk risau wat pe an...dah ader skolah khas...aku rase nh cadangan yg paling bangang la kan...[sori kalau bahase kasar, tp ini kenyataan...]kalau ader skolah2 cmnh,aku gerenti, memang beribu riban la anak luar nikah nh lahir...

kiter skang da jd cam zaman jahiliyah plak dah...sesuker ati nk bunuh bayi..kalau ta dapt anak mcm ape yg kiter nk, buang + bunuh jek bayi tuh...dah ta pk halam haram dosa pahala...masalah nh kalau kiter ta bendung, akan jd lg teruk..aku harap remaja2 kat luar sane,tolong lah...aku merayu sgt2...tolong lah jgn balik ke zaman jahiliyah...aku arap sesgt hukuman yg kerajaan nk laksanakan tuh berjaya takot kan dorg..



ingat lah, anak2 nh pembawa seri dlm kehidupan org yg da kawen..bayang kan org yg da kawen bertaon2 pown ta dpt anak, tp dorg yg ta kawen nh selamber badak sumbu jek 'main', pastuh biler dah dpt hasil cuak...pastuh buang lam longkang, tepi paya...ikut dan jek...pikir lah...kalau kiter buang anak tu dah kompom2 anak2 tuh syurga tempat nyer...kiter nh belum tentu lagi...sebelum terlambat, baek bertaubat...

ps : aku sedey tgk + dengar briter pasal buang bayi nh...kalau ader sesape yg dah penah terlanjur tuh, tobat r...tmbh2 lam bulan ramadhan nh kan, lagi r tade setan da...tolong la jgn gelap kan ati tuh lagi...cukup2 la ngan dosa yg dah ader...

p/s :semoga blogger2 semua terpelihara dari perbuatan keji dan mungkar...ameen...=))..

sekadar renungan kiter bersama...

adios..
assalamualaikum...

3 kutukan sopan diterima:

Nurul Atiqah Mutaza.iQa said...

Nafsu menguasai diri

Miss Shizu said...

btol tuh iqa....

bARdbOO said...

sedih sgt rasanya bl tgok gmbr baby yg dibunag ni..

kalo diorng xnak pon, sekurang2 nya bagilah pada org yg nak..yg dh kawen lama tp still xdpt anak..



jum baca entry terbaru bARdbOO:

Gambar Iklan Hot

 

The Journey Of Nana Template by Ipietoon Cute Blog Design