Engkorang Yang Best

Thursday, August 19, 2010

pose dulu vs pose skang

Assalamualaikum...

arinh da ari ke 9 kiter pose kan?sedar tak sedar malam nh da masuk mlm ke 10 terawih..alhamdulillah stakat mlm td terawih aku full ag....kalau dapat full terus pown ok gak...=p...kalau tak dpt nk wat cmner?bukan kuasa aku..ag pown kalau full kang npk cam pelik plak kan??

arituh aku lalu kat belog incik z da pemes blogger..[bukan arituh jek, ari2 aku lalu kot]..aku tgk beliau ader story pasal bulan pose time beliau kecik2..so, aku rase arinh pown aku nk story n nk share citer time aku kekecik dulu...


aku start pose bebetul darjah 4...terok an?da besar baru nk pose penuh..lain ari tuh aku pose sekerat ari jek...ingat ag kalau ta salah time tuh aku darjah 3..ader la sorg acik dekat umah aku nh janji ngan aku..kalau aku pose penuh dier bg aku rm5..time tuh 5 hengget da cukup besar da kat aku...so, aku pown dengan yakin dan berani nyer sahut la cabaran acik tuh...2 ari jek aku dpt pose penuh smpai azan maghrib...yg laen tuh haramm..kul 11 lebey aku da g mkn da...tp tade sape pown taw...sebab aku g mkn kat bawah umah...ala, aku an anak peneroka..so, ader r tingkat bawah, tingkat atas..biler dah ader tingkat atas mesti r ader bawah umah...pepagi ag aku da g kedai g beli cloud 9..biler acik tuh tegur, aku ckp nh tuk buke..kene beli awl2 kang takot luper pastuh nk biar keras lam peti ais..kekekeke...pas beli aku sorok cloud 9 lam poket suar..pastuh nyorok2 mkn kat bawah umah..agak2 nk tercekik baru kuar g masuk bilik air..konon2 nk mandi tp minum air paip...hee...aku buat start ari ke3 smpai la abes pose..makne nyer 2 ari jek aku pose penuh..yg len, harammm...
[korg jgn buat camnh taw..ta bek oo..dose]

pastuh an, memalam paling syok..pas buker jek aku g pasang pelita...pastuh dlm kul 8 lebey jek mule r operasi aku ngan dak2 nh...mase aku kecik2 aku mane de ramai kawan pempuan...kawan aku ramai laki jek...biler aku tgk puan emak ralit jek duk tgk brite kat tb 3 tuh aku pown kuar r g lepak ngan memembe..time nh jahil ag..tade prasaan langsung nk g terawih...lepak kat depan umah aku..pastuh g kedai men tikam yg ader dpt kete tuh..ta pown tikam duet...biler da dpt duet baru ley bli mercun..tp kalau time tuh da ta mampu sgt aku bli ja berus periuk yg mak aku wat sental periuk tuh..harge time tuh lam rm1.20...besar gak...pastuh aku bli tali gasing 60 sen...


balik umah lepak bawah pokok mangga epal kat depan aku pintal berus periuk tuh..gulung alus2 pastuh ikat ngan tali gasing tadi...agak mcm da mantap jek aku g bakar kat api pelita..pastuh aku pusing tali tuh ke atas lelaju...time da pusing tuh syok ooo...api dier kuar cam api bunga api..time tuh best..ko g pusing tali gasing tuh smbil kejar kawan kau...kekeke..aku ingat ag time tuh kalau ta silap aku baju ilan terbakar sebab kene api yg aku buat tuh..kehkehkeh...yg ta ley bla tuh an, biler npk je org baru balik terawih kitorg cepat2 nyorok kat celah2 bunga mak aku..pastuh bakar mercun padi ta pown mercun papan...da bakar cmpak kat org yg lalu tuh...

biler da trase cam care tuh bakal kantoi ngan puan emak jek, aku ngan membe aku bla...kitorg cari tin milo yg sedang2 tuh..pastuh g cari kebaid...kalau org len men meriam gune temetong ta pown gune buluh, aku men meriam gune tin...aku tanam tin tuh kat tanah..pastuh letak kebaid + air...pasti kan atas tin tuh da tebung lubang kecik sket..t senang ko nk bakar..penah skali tuh tin tuh ta meletup..aku ngan along anak milin nk g tgk tin tuh..konon2 nk cari apekah faktor2 tin tadi tak meletop an..tetibe membe2 aku yg len jahat..dorg baling slipar tak pown batu kat tin tuh..apa ag, tak an aku tgk, tin tuh da terbang pown da..melompat kot aku time tuh..paling cilake sume duk ketaw kan aku...slalu xtvt nh kitorg men kat belakang umah aku, ta pown belakng umah kawan aku...kat blakang kan gelap, so tade r takot nk kene maki ke hape an..org ta npk....

korg penah men bunge api yg kaler merah tu tak?ala yg tangkai  nye belang2 merah putih tuh??aku slalu beli bunge api nh sekotak..kitorg kumpul duet reramai..pastuh share2 r..tp slalu aku yg amek lebey..hahaha...nk wat cmner..antara kengkawan aku tuh, aku yg paling tua..so, kire aku cam kepten dorg r...hahaha..tuh yg ley amek lebey tuh..=p
kitorg tak men r bakar sebatang2 cmtuh...kitorg men patah2 kan..bakar kecik2...syok taw ta..sebab t bunge api tuh akan kejar korg..silap2 ley masuk lam kain takpown suar...ala, kire macam men mercun lalat r jugak..


lagi satu bende yg aku suker men bunga api besi tuh...aku bengkok kan pemegang tuh an..pastuh bakar bunge api tuh..agak2 ko dah rase selamat ko baling kat pokok2 yg ader kat are ko tuh..kompom2 sangkot nyer bunge api tuh sebab ko dah bengkok kan tangkai bunga api tuh tadi..so, biler da tersangkot, pokok ko tuh akan jd cantek...slalu nyer ak buat byk2..so, t pokok tuh akan npk cam pokok krismas..


best ooo kalau ingat2 balik time aku kecik2 dulu...pose zaman dulu2 aku rase ag meriah...syok sgt...bebudak skang mane nk rase sumer nh...dorg da tade pasang2 pelita nh...org skang nh lagi suker pasang lampu jek..asalkan terang bg dorg da cukup...


ok r..t kalau ak rajen aku citer ag pasal kenangan2 len plak...nk siap2 nk buker pose plak..


adios..
assalamualaikum...



0 kutukan sopan diterima:

 

The Journey Of Nana Template by Ipietoon Cute Blog Design