Engkorang Yang Best

Sunday, August 29, 2010

aku kembali merepek...

Assalamualaikum...


arinh ari ahad...perghhh..agak lame gak r aku meninggalkan blog aku nh..seminggu lebey da kot....jawapan standard bizi...cet, walhal malas nk hapdet...btol dowh, minggu nh tahap keterpemalasan aku memang tinggi r..bizi sket je pown..penyakit m tuh yg bertambah2..idea ader, tp malas nk menaip...nampak sgt aku memang pemalas an??hohoho...

pagi tadi aku g pra l kete ag 3 jam..giler babes bosan tahap cipan..serius bosan siot..dok nonggok jek 3 jam tuh...bukan wat per pown..dari kul 9 smpai r kul doblas lebey...aku duk tercongok jek kat tmpat tuh...seb bek demi lesen, so..dengan ati yg ta brape nk besar aku gagahkan diri aku...=p


balik lebey kurang kul 1++ r...lepak umah along ag + merehat2kan diri + tunggu syameen tgk wonderpet..last2 aku balik umah kul 3...smpai umah tgk puan emak ngah menggentel tepung nak buat kueh bijan ngan adeq aku..incik abah plak sedang membongkang kan diri depan pintu..letih g motong getah barangkali...nk tolong mak buat kuih aku memang malas r nk men2 tepung nh..last2 aku port baek punya kat kusi luar..capai surat khabar..perghh..memang heaven giler...rase cam anak org kaye siot...kehkehkeh...


abes jek kosmo ngan brite harian aku selak satu persatu [ selak je lebey, bace ta brape..=p], aku termenung memikirkan mase depan..cet, pahal lak aku nk pk mase depan time2 cmnh?tetibe jek...[suspen nh]..


atah, kaki adeq dayah...
mane?
nh tiok nh..
la, nape plak nh?
adeq nk mama...hukhukhuk...
ok k..jap2 atah sapu minyak lu...jgn nanges...
nak balik umah kiter...

aku
syameen [anak buah aku]

ini syameen..

nak tanak aku selaku mak sedara yg bek ati g la anta syameen balik umah..b4 tuh tny puan emak nk beli lauk ape sebab aku nk terus g kedai beli lauk..puan emak ckp ape2 jela...aku start kete terus balik umah along..smpai umah along si kecik nh da melalak da...npk sgt nk simpati mama ngan papa dier..nk suh aku kene marah r tuh..ceredik nye budak kecik..pas aku da gtaw sumer, aku mintak diri nk chow dulu sebab nk g beli lauk..

pastuh aku pown pinjam r motor ex5 kaler merun akak aku..g kedai kat bandar baru...smpai kedai aku tgk ikan ta brape banyak da...nk kate aku g dah lmbt, time tuh baru kul 4 ++..last2 kepale otak aku terus decide nk beli sotong..nk gulai cmpur ngan kacang panjang..aku beli sotong lam sekilo..pastuh amek kacang lam rm2...setel sumer aku terus balik umah..niat ati nk siang sotong, tetibe aku nengok kat lam bekas cili tuh cam ader yg ta kene jek..hampeson tol r..cili da abes...aku capai tudung terus g kedai..

balik umah aku terus amek pisau siang sotong..pastuh adeq aku dtg dapor...bagus..memang aku tunggu2 tuh..kekeke..aku suh dier kupas kelapa pastuh mesin terus..pastuh perah skali kelapa tuh..pas siap siang sotong aku tumbuk lada bagai..siang kacang panjang sumer..pastuh adeq aku jerang gulai atas dapor...ehh..jap..jap..nh bukan rancangan masakan okeh...

siap sumer aku lepak depan tb..pastuh capai laptop terus on9..en3 nh aku taep dari siang tadi...skang baru abes taep...sengal kan?aku slalu cmnh...dah taep separuh pastuh aku biar lam draft..t ade idea nk smbung aku smbung r..kalau tade biar r..hee...

ok r aku nk siap nk g terawih..aku pown ta paham pahal aku taep en3 camnh kali nh..memang sengal tahap ubi kayu btol...

adios...
assalamualaikum...



                                     

0 kutukan sopan diterima:

 

The Journey Of Nana Template by Ipietoon Cute Blog Design